مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 08:252023-08-10سياسي

«معنادرمانی» یعنی چه؟


داشتن هدف در کنار امید و یافتن «معنا» از دل هر شرایط سختی، چکیده آن چیزی است که نظریه «معنا درمانی» همگان را به آن توصیه می کند.

- فارس پلاس؛ جعفر بلوری در یادداشتی نوشت: 1-اگر بخواهیم پیام و مفهوم نظریه معنا درمانی ویکتور فرانکل، روانشناس و عصب شناس مشهور اتریشی را به زبان خیلی ساده بیان کنیم این می شود که انسان، نباید تحت هیچ شرایطی امیدش را از دست بدهد.

انسان می تواند از دل هر شرایط غیر قابل تحملی، معنایی یافته و امید را زنده نگاه دارد.

او مثال هایی هم از زندانیانی می زند که به گفته خودش، در بدترین شرایط ممکن -حتی غیر قابل تصور- زیسته اند ولی تا وقتی امید داشته اند، زنده مانده اند اما به محض این که امیدشان را از دست داده اند، انواع بیماری های عفونی و مرگبار- که چه بسا پیش از این بدون وجود علائم و نشانه در وجودشان بوده -بروز یافته و فرد را در کمتر از 24 ساعت از پا در آورده است.

2-وقتی جامعه ای (جامعه به معنای یک جمع کوچک مثل خانواده یا بزرگ مثل یک کشور) به هر دلیلی، به سمت ناامیدی رفت، به همان میزانِ ناامیدی، از امکان موفقیت و رسیدن به اهدافش کاسته خواهد شد.

مرور تاریخ نه چندان دور غرب نشان می دهد، در شرایط غیر عادی و بحرانی-مثل جنگ های جهانی اول و دوم-یکی از کارویژه های طیف های مختلف جامعه-از سلبریتی بگیر تا نخبگان علمی و سیاسی-تل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«معنادرمانی» یعنی چه؟

«معنادرمانی» یعنی چه؟