مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 12:402023-07-31پزشكي

در روزهای گرم از فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید


رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد توصیه کرد مردم در روزهای گرم از انجام فعالیت های بدنی شدید خودداری کنند و در صورتی که مجبور به فعالیت در روزهای گرم و یا اوج گرما هستند با فواصل کوتاه استراحت داشته باشند.

- ایسنا/همدان رییس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد توصیه کرد مردم در روزهای گرم از انجام فعالیت های بدنی شدید خودداری کنند و در صورتی که مجبور به فعالیت در روزهای گرم و یا اوج گرما هستند با فواصل کوتاه استراحت داشته باشند.

دکتر الهه عزتی در گفت وگو با ایسنا، ضمن هشدار نسبت به خطر گرمازدگی با توجه به صدور اطلاعیه های هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده، اظهار کرد: گرمازدگی معمولاً در فصل تابستان و بیشتر در ساعت 12 تا 16 بعدازظهر رخ می دهد و در این فصل و در این ساعات تابش نورخورشید در اوج قرار دارد و اگر افراد مراقبتی در برابر نورخورشید نداشته باشند، احتمال گرمازدگی وجود دارد.

وی احساس خشکی دهان، گیجی و تاری دید را از جمله علائم اولیه گرمازدگی برشمرد و افزود: به دنبال افزایش دما و عدم درمان به موقع، علائم دیگر گرمازدگی مانند تنفس تند، افزایش ضربان قلب و کاهش سطح هوشیاری نیز ممکن است حادث شود که بسیار خطرناک بوده و در صورت احساس این علائم حتماً با اورژانس 115 تماس بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در روزهای گرم از فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید

در روزهای گرم از فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید