مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-17پزشكي

سیاست های دارویی باید اصلاح شود/ تعطیلی کارخانجات چاره کار نیست


سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به هیچ عنوان با تعطیلی و توقف خطوط تولید هیچ یک از شرکت های داروسازی موافق نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به هیچ عنوان با تعطیلی و توقف خطوط تولید هیچ یک از شرکت های داروسازی به خصوص در شرایط کنونی موافق نیست و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن را به زیان جامعه و بیماران نیازمند دارو می داند و وقوع چنین حوادثی را نتیجه سیاست های غیر واقعی، بروکراتیک و دیوانسالارانه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می داند.

چه بسا اگر خویشتن داری و مصلحت اندیشی کارخانجات تولیدی دارو نبود، رفتار غیرمنتظره، عجیب و شتاب زده وزارت بهداشت، در معرفی همه شرکت های تولیدی و توزیعی به مراجع قضایی می توانست منجر به ایجاد بحران عظیمی در تأمین داروی کشور شده و تبعات سیاسی اجتماعی بسیار شدیدی من جمله تعطیلی کارخانجات تولیدی و عدم تأمین داروی موردنیاز بیماران به همراه داشته باشد.

به علاوه اعضای سندیکا بر این موضوع تاکید دارند که با توجه به حساسیت موضوع تأمین، تولید و توزیع دارو در کشور، هرگونه اقدام علی الراس و خارج از قوانین و ضوابط کشوری، از سوی هیچ یک از تولیدکنندگان دارو به صلاح کشور نبوده و پذیرفتنی و مورد تأیید نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های دارویی باید اصلاح شود/ تعطیلی کارخانجات چاره کار نیست

سیاست های دارویی باید اصلاح شود/ تعطیلی کارخانجات چاره کار نیست