مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-01فرهنگي

نمایش ماکت های سه بعدی از خانه هایی که عزادار حسین (ع) اند


نمایشگاه آثار مسلم علم زاده با عنوان «این خانه عزادار حسین (ع) است» روز جمعه ـ 13 مردادماه ـ در گالری هنر، فرهنگسرای ارسباران گشایش می یابد.

- نمایش ماکت های سه بعدی از خانه هایی که عزادار حسین (ع) اند نمایشگاه آثار مسلم علم زاده با عنوان این خانه عزادار حسین (ع) است روز جمعه ـ 13 مردادماه ـ در گالری هنر، فرهنگسرای ارسباران گشایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایشگاه این خانه عزادار حسین (ع) است حاصل یک سال طراحی و اجرا بر روی 15 اثر دیورامای هنرمند مسلم علم زاده است که به صورت قاب های قابل نصب بر روی دیوار ساخته و ارائه شده است.

این آثار در واقع نمونه های ساخته شده از روی تصاویر بناهای موجود در شهرهای تهران، مشهد و بوشهر هستند که حاصل چند سال عکاسی و گردش در محلات مختلف این شهرها توسط هنرمند بوده و بخشی از این بناها دیگر موجود نیست.

گفتنی است، دیوراما (Diorama) یا ژرفانما، ساخت ماکت هایی سه بعدی در اندازه های واقعی یا به صورت نمونه های مینیاتوری است که در هنر امروز، با هدف آموزش و سرگرمی، چشم اندازهایی از رویدادهای تاریخی، منظره های طبیعی و نماهای شهری را به نمایش می گذارند.

هنرمند نمایشگاه این خانه عزادار حسین (ع) است در تاریک و روشن این جهان عینی جستجویی آغاز کرده و اشیایی (خانه و ضمایم آن) از آن را با گذر از جهان ذهنی خویش تبدیل به ابژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش ماکت های سه بعدی از خانه هایی که عزادار حسین (ع) اند

نمایش ماکت های سه بعدی از خانه هایی که عزادار حسین (ع) اند