مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:102023-07-31سياسي

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی سادات محمودی دنا نسبت به روند احداث سد خرسان 3


جمعی از اهالی منطقه سادات محمودی شهرستان دنا در اعتراض به ساخت سد خرسان 3 در این منطقه، مقابل یکی از محاکم قضایی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، جمعی از اهالی منطقه سادات محمودی شهرستان دنا در اعتراض به احداث سد خرسان 3 در این منطقه که باعث زیر آب رفتن تعداد زیادی از روستاهای این منطقه و آواره شدن حدود 10 هزار نفر می شود در مقابل یکی از محاکم قضایی اعتراض کردند.

آنها با در دست داشتن پلاکارد و بنرهای اعتراضی خواستار توقف در روند احداث سد خرسان 3 شدند.

سد خرسان 3 یکی از 25 سد در پرونده سرشاخه های کارون در زاگرس است که بدون اخذ مجوزهای قانونی ارزیابی اثرات محیط زیستی و اقتصادی اجتماعی، عملیات اجرایی آن بر روی رودخانه خرسان در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

با ساخت این سد بیش از 2400 هکتار از جنگل ها و بوته زارهای منطقه زاگرس در این دو استان زیرآب می رود و هزاران ذخیره نادر جنگلی از گونه های بلوط ایرانی، بنه و بادام وحشی را در خط مرزی منطقه حفاظت شده دنا نابود می کند.

بر اساس گفته های اهالی منطقه احداث این سد موجب باعث از بین رفتن زراعت و باغداری، پرورش زنبور عسل، آبزی پروری و در مجموع معیشت مردم این منطقه می شود، ضمن اینکه احداث این سد موجب نابودی قبرستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی سادات محمودی دنا نسبت به روند احداث سد خرسان 3

تجمع اعتراضی جمعی از اهالی سادات محمودی دنا نسبت به روند احداث سد خرسان 3