مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-17فرهنگي

300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از ارسال 300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی به شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی خبر داد.

- علی اصغر دریایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به استقبال خوب شاعران از شانزدهمین دوره کنگره شعر عاشورایی، اظهار کرد: در این دوره از کنگره ملی شعر عاشورایی 300 اثر از شاعران 57 شهر کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی تصریح کرد: این شعرای آیینی سروده های خود را به سه زبان کُردی، ترکی و فارسی در دو بخش ویژه و اصلی به دبیرخانه شانزدهمین دوره کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال کرده اند.

به گفته وی، بخش اصلی شعرعاشورایی و بخش ویژه شعر در قالب ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای کردستان، سردار شهید حاج قاسم سایمانی و شهدای امنیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: تمام اسلوب های ادبی شامل وزن، عروض، قافیه و ردیف و در قالب های مختلف شعری مثل قطعه، غزل، دوبیتی و رباعی و دیگر قالب های شعری در آثار رسیده به دبیرخانه کنگره رعایت شده است.

دریایی ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی ـ عاشورایی را از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره ملی به میزبانی استان کردستان عنوان کرد و گفت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین (ع)، شناسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شد

300 اثر به کنگره ملی شعر عاشورایی ارسال شد