مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-06حوادث

هفت کوهنورد در ارتفاعات کوه سبلان نجات یافتند


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران این جمعیت هفت کوهنورد را در ارتفاعات سبلان نجات دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل ، حمید قویدل اظهار کرد: طی تماس تلفنی مردمی با شماره ندای امداد 112 معاونت امداد و نجات استان مبنی بر مفقودی هفت کوهنورد در ارتفاعات سبلان، بلافاصله یک تیم کوهستان متشکل از چهار نجاتگر جمعیت هلال احمر شهرستان مشگین شهر با یک دستگاه خودرو امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: امدادگران پس از چند ساعت تلاش بی وقفه مفقود شدگان را در حوالی قله سبلان زیر سنگ محراب پیدا کرده و بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی (درمان سرپایی بر روی 2 نفر از مصدومان) آنها را به محل امن پناهگاه انتقال دادند.

وی با اشاره به فصل صعود به ارتفاعات در استان اردبیل گفت: کوهنوردان هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

کوه سبلان با 4811 متر بلندی از سطح دریا، سومین قله بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد، این کوه در 35 کیلومتری غرب شهر اردبیل و 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از 100 هزار کوهنورد داخلی و خارجی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت کوهنورد در ارتفاعات کوه سبلان نجات یافتند

هفت کوهنورد در ارتفاعات کوه سبلان نجات یافتند