مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-08بين الملل

اطمینان بخشی چین به روسیه بعد از حضور در نشست اوکراین


پس از شرکت نماینده پکن در نشست بین المللی جده درباره اوکراین، وزیر خارجه چین با همتای روس تلفنی گفت و گو کرد و به او درباره بی طرفی کشورش در قبال اوکراین اطمینان داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه چین از رایزنی تلفنی وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه روسیه درباره حضور پکن در نشست جده درباره اوکراین و موضع چین خبر داد.

منابع رسانه‎ای از پکن خبر دادند که وانگ یی وزیر خارجه چین با سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه به صورت تلفنی گفت و گو کردند.

یک روز بعد از حضور هیات چینی در نشست بین المللی در جده با موضوع تلاش برای پایان جنگ اوکراین که با حضور نماینده کی یف و غیبت نماینده مسکو برگزار شد، دیپلمات ارشد چین به همتای روس خود اطمینان داد که پکن همچنان بیطرفی خود در قبال جنگ اوکراین را ادامه خواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه سی ان ان ، وزیر خارجه چین به لاوروف اعلام کرد که پکن و مسکو دوستان و شرکای قابل اعتماد و خوب یکدیگر هستند.

در بیانیه وزارت خارجه چین درباره این رایزنی تلفنی آمده است: در مورد بحران اوکراین، چین موضع مستقل و بی طرفانه ای خواهد داشت، موضعی عینی و منطقی را بیان خواهد کرد، گفت و گوهای صلح را فعالانه ترویج خواهد کرد و در هر مناسبت چندجانبه بین المللی به دنبال راه حل سیاسی خواهد بود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطمینان بخشی چین به روسیه بعد از حضور در نشست اوکراین

اطمینان بخشی چین به روسیه بعد از حضور در نشست اوکراین