مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 16:002023-07-26بين الملل

هشدار درباره احداث پایگاه های نظامی جدید ترکیه در عراق


عضو جنبش حقوقی عراق درباره پیشروی بیشتر نظامیان ترکیه در خاک کشورش و احداث پایگاه های نظامی جدید در در سایه سکوت دولت مرکزی و دولت منطقه کردستان عراق هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احمد شهید الشمری عضو جنبش حقوقی عراق، امروز (چهارشنبه، 26 جولای)، از خطر تداوم گسترش نظامی ترکیه در خاک عراق با هدف ایجاد اردوگاه های جدید در سایه سکوت دولت مرکزی هشدار داد.

وی در گفت وگو با وبگاه المعلومه ، تصریح کرد: اشغالگر ترکی به دنبال اشغال مناطق جدید در خاک عراق برای احداث پادگان های نظامی جدید در داخل این کشور است.

در سایه سکوت دولت های بغداد و اربیل در قبال چنین تخلفاتی از سوی ترکیه، موجب گسترش دامنه نفوذ ارتش این کشور در خاک عراق و تداوم کشتار عراقی ها خواهد شد .

الشمری افزود: موضع شرم آور دولت عراق در قبال اشغال اراضی کشور از سوی ترکیه و نقض حریم خوایی عراق از سوی آمریکا ، موجب می شود که عراق به یک میدان جنگ تبدیل شود .

پیشتر، حیدر اللامی از رهبران ائتلاف دوله القانون، از سکوت دولت در قبال پیشروی نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق انتقاد کرده بود و از ائتلاف اداره الدوله خواسته بود تا موضعی قاطع برای عقب راندن نظامیان ترکیه اتخاذ کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره احداث پایگاه های نظامی جدید ترکیه در عراق

هشدار درباره احداث پایگاه های نظامی جدید ترکیه در عراق