مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:452023-08-14بين الملل

تایوان: مقابل تهدیدها تسلیم نمی شویم


معاون رییس تایوان که در اقدامی جنجالی به آمریکا سفر کرده است، مدعی شد که جزیره تایوان مقابل تهدیدهای چین سر تعظیم فرود نمی آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ویلیام لای، معاون رییس تایوان که در مسیر سفر به پاراگوئه و به رغم هشدارهای چین، در آمریکا توقف کرده است، مدعی شد که جزیره خودمختار تایوان از تهدیدهای پکن هراسی نداشته و مقابل آن سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

لای نامزد پیشتاز ریاست جزیره تایوان در انتخابات آتی این جزیره محسوب می شود و در مسیر سفر به پاراگوئه به منظور حضور در مراسم تحلیف رییس جمهور این کشور، هم اکنون در توقفی کوتاه در آمریکا به سر می برد.

پاراگوئه یکی از 13 کشوری است که روابط رسمی خود با تایوان را حفظ کرده است.

تایپه و واشنگتن هر دو مدعی شده اند که توقف لای در آمریکا امری عادی است اما چین با انتقاد شدید از این اقدام مقام تایوانی، او را یک جدایی طلب دردسرساز توصیف کرده است.

لای در تجمعی در نیویورک مدعی شد که اگر تایوان امن باشد، جهان امن خواهد بود و اگر تنگه تایوان در صلح باشد، جهان در صلح است.

وی همچنین مدعی شد: مهم نیست که تهدید خودکامگان علیه تایوان چقدر جدی باشد، ما مطلقا نمی ترسیم و عقب نمی نشینیم و از ارزش های دموکراسی و آزادی صیانت خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان: مقابل تهدیدها تسلیم نمی شویم

تایوان: مقابل تهدیدها تسلیم نمی شویم