مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 12:552023-07-29سياسي

عقل، عاطفه و حماسه سه ضلع نهضت عاشورا است


نهضت عاشورا سه ضلع عقل، عاطفه و حماسه را با هم دارد.

- بوشهر- امام جمعه جمعه خارگ گفت: نهضت عاشورا سه ضلع عقل، عاطفه و حماسه را با هم دارد.

حجت الاسلام محمود کارگر در گفت وگو با خبرنگار مهر عوامل برتری امت اسلامی را نمازجمعه و عاشورا دانست و اظهار داشت: ایام سالروز احیای نماز جمعه در جمهوری اسلامی و روز نماز جمعه با عاشورا هم زمانی یافته است.

وی اضافه کرد: از خداوند برای تعجیل امر فرج دعا می کنیم تا چهره نفاق رسوا شود و جامعه مؤمنان به بندگی حقیقی خداوند و عبودیت و مقام تقوا و قرب الهی برسند.

امام جمعه خارگ افزود: یکی از دلایلی که موجب کاهش تحمل و تاب آوری اجتماعی مردم می شود، این است که امام حسین (ع) را صرفاً عاطفی و احساسی بشناسیم و از ابعاد عقلانی و حماسی آن غفلت کنیم.

وی اظهار کرد: نهضت عاشورا سه ضلع عقل، عاطفه و حماسه را با هم دارد، حسینی بودنی یعنی حرکت عمومی جامعه به طرف ارزش های حسینی، حسینی بودن امروز یعنی تلاش کردن و صبر کردن در برابر ناملایمات و جلوی مستکبران با عزت، حکمت و مصلحت ایستادن است.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: مصداق بارز حسینی بودن در زمانه امروز، یعنی شهید سلیمانی که در وصیت نامه اش یادآور شد بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم ها می مانند، اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقل، عاطفه و حماسه سه ضلع نهضت عاشورا است

عقل، عاطفه و حماسه سه ضلع نهضت عاشورا است