مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-26فناوري

جریمه 14 میلیون دلاری متا برای جمع آوری مخفیانه اطلاعات فیس بوک


شرکت متا پلتفرم از سوی یک دادگاه استرالیایی به دلیل جمع آوری داده های کاربران فیس بوک از طریق اپلیکیشنی VPN بدون این که این عمل را افشا کند، به پرداخت جریمه ای بالغ بر 20 میلیون دلار استرالیا (14 میلیون دلار) محکوم شد.

- شرکت متا پلتفرم از سوی یک دادگاه استرالیایی به دلیل جمع آوری داده های کاربران فیس بوک از طریق اپلیکیشنی VPN بدون این که این عمل را افشا کند، به پرداخت جریمه ای بالغ بر 20 میلیون دلار استرالیا (14 میلیون دلار) محکوم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دادگاه فدرال استرالیا همچنین به شرکت متا دستور داد از طریق زیرمجموعه های خود شامل فیس بوک اسراییل و اپلیکیشن Onavo که اکنون فعالیت ندارد، 400 هزار دلار استرالیا هزینه های حقوقی را به کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا پرداخت کند که این شکایت مدنی را مطرح کرده بود.

این جریمه به یک رشته از مسائل حقوقی متا در استرالیا پایان می دهد که مربوط به استفاده از اطلاعات کاربران بود و از زمان افشای رسوایی جهانی درباره استفاده غیرقانونی شرکت تجزیه و تحلیل داده کمبریج آنالیتیکا از اطلاعات کاربران فیس بوک در انتخابات سال 2016 آمریکا، جریان داشت.

متا هنوز با اقدام مدنی دفتر کمیسر اطلاعات استرالیا به دلیل همکاری با شرکت کمبریج آنالیتیکا در استرالیا مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه 14 میلیون دلاری متا برای جمع آوری مخفیانه اطلاعات فیس بوک

جریمه 14 میلیون دلاری متا برای جمع آوری مخفیانه اطلاعات فیس بوک