مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 15:302023-08-21پزشكي

بیماران بدخیم توانایی خوردن و آشامیدن می یابند


فوق تخصص گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امکان خوردن و آشامیدن در بیماران دارای بدخیمی و تحت استنت گذاری مری در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل میسر شد.

- اردبیل- فوق تخصص گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امکان خوردن و آشامیدن در بیماران دارای بدخیمی و تحت استنت گذاری مری در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل میسر شد.

بهنام ساجدی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: به دنبال استنت گذاری مری، توانایی خوردن و آشامیدن در بیمار دارای بدخیمی میسر شد.

وی تصریح کرد: آقای میان سالی که به علت بدخیمی در قسمت اتصال مری به معده، توانایی خوردن و آشامیدن نداشت پس از مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل تحت استنت گذاری مری قرار گرفته و پس از برطرف شدن تنگی، بیمار قادر به خوردن و آشامیدن است.

فوق تخصص گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: امکان انجام این اقدام در تمام تنگی های مری و معده که به صورت خوش خیم یا بدخیم هستند، میسر بوده و هم اکنون این پروسیجر در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل انجام می شود.

ساجدی افزود: علاوه بر این اقدام، در این بیماران می توان بالن دیلاتاسیون انجام داد که در حال حاضر این پروسیجر فراهم شده و به زودی در استان انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران بدخیم توانایی خوردن و آشامیدن می یابند

بیماران بدخیم توانایی خوردن و آشامیدن می یابند