مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 15:102023-08-18اجتماعي

دانشگاه پیام نور قابل حذف یا نادیده گرفتن نیست


با توجه به مزایای سیستم آموزشی دانشگاه پیام نور به هیچ وجه نمی شود این دانشگاه را حذف و نادیده گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، اخیرا در کمیته 5 نفره آموزش برنامه هفتم تصویب شده کلیه مراکز استانی پیام نور به دانشگاه فرهنگیان و در شهرستان ها به فنی و حرفه ای واگذار شود.

اساسا دانشگاه فرهنگیان و فنی حرفه ای به لحاظ ساختاری و ماموریتی، ظرفیت هضم و بکارگیری چهار هزار عضو علمی و اداری چند ده هزار نفری را ندارد و بحران سرگردانی سرمایه اجتماعی را هیچکسی نمی تواند در این شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی پاسخگو باشد.

دانشگاه پیام نور الگوی سومی از رویکرد ساختاری برای آمایش آموزش عالی است از این رو این دانشگاه از یک سو در مقابل دانشگاه های دولتی رایگان با سرانه 70میلیون تومان در سال، با شهریه دو نیم میلیون بدون تعهد به خوابگاه، غذا و.

و از سوی دیگر در مقابل دانشگاه های شهریه بگیر یک سوم تا یک پنجم سایر دانشگاه های شهریه بگیر که عدالت آموزشی را در بسیاری از نقاط کشور و برای مناطق محروم فراهم کرده است.

اگر به بهانه کاهش بودجه عمومی، دولت دانشگاه پیام نور را حذف می کنند با توجه به سرانه بالای دانشجو در سایر دانشگاه ها بار بسیار مضاعفی بر دولت تحمیل خواهد شد که عملا ممکن نخواهد شد و یا اینکه طبقات متوسط به پایین جامعه به دلیل عدم تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه پیام نور قابل حذف یا نادیده گرفتن نیست

دانشگاه پیام نور قابل حذف یا نادیده گرفتن نیست