مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 22:552023-08-06اقتصادي

برداشت گیاه دارویی بادرشبو از مزارع آذربایجان غربی آغاز شد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت گیاه دارویی بادرشبو از سطح 300 هکتار از مزارع این استان آغاز شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، حکمت جعفری اظهار کرد: برآورد می شود از این مزارع بیش از هفت هزار تُن پیکره رویشی تولید و به بازار عرضه شود.

وی با تاکید بر ضرورت مبارزه به موقع با علف های هرز و مدیریت بهینه مصرف آب در مزارع و دقت در روش های کشت و برداشت این محصول افزود: همزمان با فرا رسیدن مرداد استحصال گیاه بادرشبو در آذربایجان غربی آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد.

جعفری ادامه داد: تعداد پنج واحد تولید عرقیات گیاهی جهت عرق گیری از محصول بادرشبو کشت شده در سطح استان فعالیت دارند و عرق استحصالی جهت مصرف در تهیه شربت و نقل در داخل استان و مازاد آن به خارج از استان صادر می شود.

وی با بیان اینکه از این میزان تولید بیش از 2.

5 میلیون لیتر عرق استحصال می شود، گفت: بخشی از محصول تولیدی برای تهیه عرقیات و برای مصارف صنعتی توسط کارخانه های استحصال عرقیات به مصرف رسیده و بخشی دیگر نیز به صورت سنتی و در کارگاه های کوچک عرق گیری یا در منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآور شد: ارومیه، خوی، سلماس و میاندوآب جزو شهرستان های هستند که کشت عمده این محصول در آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت گیاه دارویی بادرشبو از مزارع آذربایجان غربی آغاز شد

برداشت گیاه دارویی بادرشبو از مزارع آذربایجان غربی آغاز شد