مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-07اقتصادي

کیفیت آب شرب گیلان در محدوده استاندارد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: کیفیت آبی که در اختیار مشترکین قرار می گیرد، در محدوده استاندارد ملی ایران است.

- مازیار علیپور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: گیلان دارای 38 واحد آزمایشگاه با تجهیزات پیشرفته شامل گاز کروماتوگرافی جرمی اندازه گیری آلاینده های کشاورزی و محصولات جانبی از گند زدایی، یون کروماتوگرافی (آنیون ها، کاتیون ها، کلرات و برمات) دستگاه طیف سنج پلاسمای القای ICP در فلزات سنگین استفاده می شود، در بخش های میکروبی آب و فاضلاب، بیولوژی، فیزیک و شیمیایی آب و فاضلاب، ریزآلاینده آلی و معدنی است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل تواتر نمونه برداری ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب، آزمایشگاه های این شرکت، نسبت به پایش شبکه توزیع، مخازن و منابع تحت پوشش اقدام می کند.

علیپور ادامه داد: بر این اساس در سال 1401 تعداد هزارو 670 آزمون ریز الاینده معدنی، هزارو 849 آزمون ریز آلاینده های آلی شامل الاینده های کشاورزی و محصولات جانبی ناشی از گند زدایی، 2019 آزمون بیولوژی، 27 هزار و 691 آزمون باکتریولوژی و 471 هزار و 946 آزمون کدورت سنجی و 277 هزار و 748 آزمون شمارش جمعیت میکروبی HPC انجام شده است.

علیپور خاطرنشان کرد: براساس انجام آزمون های متعدد، نتایج حاکی از آن است که کیفیت آبی که در اختیار مشترکین عزیز قرار می گیرد در محدوده استاندار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیفیت آب شرب گیلان در محدوده استاندارد

کیفیت آب شرب گیلان در محدوده استاندارد