مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-21اقتصادي

پیش بینی تولید بالغ بر 3200 تن خرما در کرمانشاه


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می شود امسال تولید خرما در نخیلات استان به بالغ بر 3200 تن برسد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: برآورد می شود امسال تولید خرما در نخیلات استان به بالغ بر 3200 تن برسد.

فرهاد شریفی در گفت وگو با ایسنا، سطح نخلستان های استان کرمانشاه را 850 هکتار اعلام کرد و افزود: 537 هکتار از نخلستان های استان بارور هستند و بقیه نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.

شریفی متوسط عملکرد تولید خرما در نخلستان های استان را شش تن در هکتار دانست و پیش بینی کرد، امسال 3225 تن خرما در نخلستان های استان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: در نخلستان های استان کرمانشاه چهار رقم خرما شامل زاهدی ، پیاروم ، اشرسی و مجول تولید می شود که رقم اشرسی خاص استان کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: نخیلات استان کرمانشاه صرفا در شهرستان گرمسیری قصرشیرین متمرکز بوده و بجز این شهرستان در هیچ نقطه ای از استان نخلستان نداریم.

وی بازار مصرف خرمای تولیدی در شهرستان قصرشیرین را داخل استان عنوان کرد و افزود: بخشی از محصول تولیدی به استان های همجوار فرستاده می شود، ضمن اینکه به میزان محدود صادرات خرما به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بالغ بر 3200 تن خرما در کرمانشاه

پیش بینی تولید بالغ بر 3200 تن خرما در کرمانشاه