مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 16:302023-08-03بين الملل

اقتصاد و انرژی محور گفت وگوی مقامات ارشد ترکمنستان و روسیه


وزیر امور خارجه ترکمنستان در تماس تلفنی با معاون نخست وزیر روسیه چشم انداز توسعه روابط در زمینه های مختلف ازجمله آموزش، فرهنگ و اقتصاد را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه ، رشید مرداف معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان در تماس تلفنی با الگسی آورچوک معاون نخست وزیر روسیه پیرامون موضوعاتی ازجمله توسعه روابط در زمینه های مختلف از جمله آموزش متوسطه و عالی، فرهنگ و اقتصاد گفتگو کرد.

مرداف و آورچوک که ریاست کمیسیون های بین دولتی همکاری های اقتصادی ترکمنستان و روسیه را بر عهده دارند، مسائل مهم مشارکت دوجانبه را نیز مورد بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است که در آوریل 2022 (فروردین 1401) آورچوک در چارچوب یک سفر کاری وارد عشق آباد شده و با سرداربردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان ملاقات کرد.

بردی محمداف دراین ملاقات با خرسندی از سطح روابط بین دولتی که بر اساس یک پایه محکمی از مشارکت راهبردی ایجاد شده است، یاد کرد.

طرفین همچنین وضعیت و چشم انداز همکاری بین دو کشور را بررسی و به پتانسیل زیادی برای تشدید همکاری در زمینه هایی مانند تجارت، اقتصاد، انرژی، کشاورزی و صنایع سبک اشاره کردند.

پایان پیام/ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد و انرژی محور گفت وگوی مقامات ارشد ترکمنستان و روسیه

اقتصاد و انرژی محور گفت وگوی مقامات ارشد ترکمنستان و روسیه