مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 11:252023-07-25بين الملل

فایننشال تایمز: چین در حال ساخت دومین پایگاه نظامی خارجی خود است


یک نشریه انگلیسی با استناد به تصاویر ماهواره تجاری یک شرکت آمریکایی ادعا کرد، چین در حال ساخت یک پایگاه نظامی جدید در کامبوج است.

- یک نشریه انگلیسی با استناد به تصاویر ماهواره تجاری یک شرکت آمریکایی ادعا کرد، چین در حال ساخت یک پایگاه نظامی جدید در کامبوج است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه انگلیسی فایننشال تایمز با استناد به تصاویر ماهواره ای ادعا کرد، چین پیشرفتی چشمگیر در ساخت یک پایگاه نیروی دریایی در کامبوج داشته و در آستانه تکمیل یک اسکله مخصوص ناوهای هواپیمابر در این پایگاه است.

نشریه فایننشال تایمز نوشت، تصاویری که توسط ماهواره تجاری شرکت آمریکایی بلک اسکای گرفته شده اند نشان می دهد، چین در این پایگاه تحت عنوان پایگاه دریایی ریم ، ساخت یک اسکله را با طراحی و اندازه مشابه با اسکله به کار رفته در تنها پایگاه نظامی خارجی چین در جیبوتی تکمیل کرده است.

به نوشته فایننشال تایمز، پنتاگون معتقد است، چین با ساخت این تاسیسات در کامبوج به دنبال تقویت توانمندی خود برای قدرتنمایی نیروی دریایی است.

با این حال چین و کامبوج این موضوع را که ارتش آزادیبخش خلق چین به این پایگاه دسترسی خواهد داشت، رد کرده اند.

نیروی دریایی چین از آمریکا بزرگتر است اما شبکه ای از تاسیسات لجستیکی و پایگاه ها در سطح بین المللی نداشته و به اصطلاح به سطح ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فایننشال تایمز: چین در حال ساخت دومین پایگاه نظامی خارجی خود است

فایننشال تایمز: چین در حال ساخت دومین پایگاه نظامی خارجی خود است