مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 16:202023-08-19فرهنگي

عکاسی پایان ندارد / هنری برای درست دیدن


یک عکاس پیشکسوت اصفهانی با بیان اینکه مردم باید برای درست دیدن تلاش کنند چراکه درست دیدن، کیفیت زندگی را افزایش می دهد، به عکاسان جوان توصیه کرد: - آثار معروف و شناخته شده عکاسان مختلف را ببینید، کتاب بخوانید و درباره عکاسان بزرگ جهان، نقاشان، پیکرتراشان و درمجموع درباره سابقه هنر مطالعه کنید.

رضانور بختیار، یکی از پیشکسوتان عکاسی اصفهان و تحصیل کرده این رشته در انگلستان است که در دوران دبیرستان به عکاسی علاقه مند شد و تصمیم گرفت راه پر فراز و نشیب رسیدن به علاقه خود را طی کند.

این هنرمند، هم زمان با روز جهانی عکاسی، در گفت وگو با ایسنا و درباره سختی های مسیر ورود خود به عکاسی و راه های مقابله با موانع آن تصریح کرد: همه می گفتند مگر کسی برای خواندن عکاسی به خارج از ایران می رود؟ مگر عکاسی درس دارد؟ اما نمی دانستند که اتفاقاً عکاسی درس های زیادی داشت.

عکاسی از گذشته تا امروز نیز در دانشکده ها تدریس می شود، اما در آن زمان، تصور مردم از عکاسی و عکاسان، فقط همان عکاس های کنار خیابان بود.

در آن دوران فکر می کردند که نباید درس خواند مگر با هدف دکتر یا مهندس شدن؛ هرچندکه آن زمان تعریفشان از دکتر و مهندس نیز متفاوت با امروز بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکاسی پایان ندارد / هنری برای درست دیدن

عکاسی پایان ندارد / هنری برای درست دیدن