مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-08اقتصادي

25 سال جهاد علمی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران


رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران در چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به معرفی توانمندی های این پژوهشکده با ربع قرن سابقه فعالیت و جهاد علمی و تحقیقاتی در کشور پرداخت و گفت: - این پژوهشکده با بومی سازی تولید برخی مواد شیمیایی مورد نیاز، جزو تامین کنندگان مواد شیمیایی شرکت های نفت محسوب می شود و موادی که پیش از این به دلیل تحریم ها با خروج ارز بسیار زیاد و دشواری وارد کشور می شد، در حال حاضر توسط پژوهشگران این پژوهشکده تامین می شود و این دستاورد بزرگی بوده که علاوه بر خودکفایی، از خروج ارز هم جلوگیری کرده است.

دکتر نجمه یزدانفر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آنجایی که اولین هدف تحریم ها بازار نفت کشور است، لذا حوزه نفت در اولویت فعالیت های این پژوهشکده قرار گرفت.

برای استخراج نفت در صنایع بالادستی به حفاری نیاز داریم و همین طور در صنایع پایین دستی نفت، نیاز هست که فرآورده های نفتی به فرآورده های قابل مصرف تبدیل شود.

این پژوهشکده مواد شیمیایی مورد نیاز در صنعت حفاری مانند افزایه ها یا گل حفاری را که وارداتی بودند، شناسایی کرده و این اولویت ها در قالب چند طرح پژوهشی اجرا و دانش فنی سبدی از مواد شیمیایی صنعت نفت توسط پژوهشگران ایجاد و به مرحله تولید رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 سال جهاد علمی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران

25 سال جهاد علمی در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران