مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 11:502023-07-31اقتصادي

محصولات زیستی ایران به 17 کشور دنیا صادر می شود


دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق گفت: محصولات زیستی ایران به 17 کشور دنیا صادر می شود و ایران رتبه چهارم آسیا در تولید داروهای زیستی را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسین متالهی اردکانی در نشست خبری امروز که در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در یک دهه گذشته پیگیر نفوذ فناوری در اقتصاد و ورود صنایع بزرگ کشور به واسطه فناوری های راهبردی بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر سهم دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی آن طور که باید رشد نکرده و باید برای تاثیر بیشتر فناوری در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کلان به سمت توسعه فناوری های نوین برویم.

همچنین از اجرای یک برنامه کلان با همکاری بنیاد علم ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: این همکاری در 6 حوزه ایمنی درمانی، داروهای نوترکیب، میکروبیوم، ژن درمانی، داروهای توسعه و طراحی سویه های صنعتی و اصلاح نژاد مولکولی صورت می گیرد.

اردکانی با تاکید بر لزوم توجه به فناوری های آینده ساز گفت: تمرکز ما بر توجه به ایده های عمیق موجب شده نگاه ما به توسعه فناوری کم رنگ شود.

وی یکی از اهداف ستادهای توسعه معاونت را توجه به توسعه فناوری راهبردی، ساختن زیرساخت ها و ورود به مسابقات فناوری عنوان کرد و گفت: ستاد زیست فناور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محصولات زیستی ایران به 17 کشور دنیا صادر می شود

محصولات زیستی ایران به 17 کشور دنیا صادر می شود