مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-16فرهنگي

«زرین غار»خدابنده ثبت ملی شده است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان زنجان با بیان اینکه پیگیر جشنواره سر آشپزها در شهر«سجاس» هستیم، گفت: «زرین غار قیاس کندی» واقع در شهرستان خدابنده ثبت ملی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع  استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در استان زنجان 2 هزار میراث فرهنگی در 4 کلاسه شناسایی شده است، اظهار داشت: از این تعداد، 929 اثر ثبت ملی و جهانی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان آثار غیر منقول را 797 مورد، جهانی یک مورد، طبیعی 23 مورد، آثار ناملموس و معنوی 64 و منقول را 44 مورد برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر در حال تهیه و پیگیری 5 پرونده برای ثبت جهانی هستیم که این مهم حاصل اقدامات مدیریت عالی استان در حوزه میراث فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه زرین غار قیاس کندی واقع در شهرستان خدابنده  ثبت ملی شده است، گفت: این غار یکی از غارهای زیبا و طبیعی کشور است.

صفوی  با بیان اینکه یکی از کارهای انجام شده در حوزه میراث حفظ و صیانت از موزه هاست، افزود: در سال 1401، 4 هزار و 591 پایش توسط 14 هزار و 613 نفر ساعت کار در راستای صیانت و پایش انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زرین غار»خدابنده ثبت ملی شده است

«زرین غار»خدابنده ثبت ملی شده است