مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 12:002023-08-21بين الملل

احیای روابط ایران و عربستان از نگاه رسانه های بیگانه فارسی زبان


شتاب ایران و عربستان در مسیر احیا و توسعه روابط، طیفی از رسانه های فارسی زبان خارجی را مجبور به سکوت و نادیده گرفتن تحولات کرد و عده ای را هم ناچار به تردید و تخریب چشم انداز مناسبات این دو بازیگر اصلی غرب آسیا کرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: سفر حسین امیرعبداللهیان به عربستان در 26 مردادماه که پاسخی به حضور دو ماه پیشِ همتای سعودی وی فیصل بن فرحان در تهران بود با رایزنی های وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جده همراه شد و نگاه بسیاری از رسانه های منطقه ای و بین المللی را به خود دوخت؛ رویدادی که به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک در نتیجه ماه ها تلاش دو کشور حاصل شد و پیامدهایش موضوع تحلیل و بررسی های گوناگون قرار گرفت.

در روزهای گذشته بسیاری از ناظران تحولات اخیر در مناسبات تهران و ریاض را رقم خوردن صفحه جدیدی در روابط دو بازیگر مهم غرب آسیا و در راستای ارتقای سطح صلح و امنیت در منطقه توصیف و ارزیابی کردند.

با این حال به نظر می رسد این رویداد به مذاق برخی رسانه های خارجی فارسی زبان خوش نیامده باشد.

در حالی که سفر امیرعبداللهیان به عربستان یکی از مهم ترین موضوع های اخبار و تحلیل های رسانه ای در سطح منطقه بود ولی برخی رسانه های خارجی فارسی زبان مانند ایران اینترنشنال و رادیو فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای روابط ایران و عربستان از نگاه رسانه های بیگانه فارسی زبان

احیای روابط ایران و عربستان از نگاه رسانه های بیگانه فارسی زبان