مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 13:502023-07-24دانش

استاد فیزیک دانشگاه فردوسی: باید در مورد جایگاه کشورمان در تاریخ علم تحقیق کنیم


عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه فردوسی با بیان اینکه بسیاری از گزاره های علمی که امروزه به اسم دانشمندان غربی شناخته می شوند، ابتدا توسط دانشمندان ایرانی کشف شده بود، - استاد فیزیک دانشگاه فردوسی: باید در مورد جایگاه کشورمان در تاریخ علم تحقیق کنیم ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه فردوسی با بیان اینکه بسیاری از گزاره های علمی که امروزه به اسم دانشمندان غربی شناخته می شوند، ابتدا توسط دانشمندان ایرانی کشف شده بود، گفت: امروز لازم است کسانی که به تاریخ علم علاقه دارند، در رابطه با جایگاه تاریخی ایران در علوم تحقیق کنند.

مجید صابری فتحی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به جایگاه تاریخی ایران در علم فیزیک، اظهار کرد: در طی تاریخ، ایران در تمام زمینه های علمی جایگاه والایی داشته است.

در خصوص علم فیزیک نیز دانشمندان ایرانی خصوصا در زمینه نجوم و شناخت کواکب، سرامد بودند و کتاب هایی از جمله صورالکواکب خواجه نصیرالدین طوسی نوشته شده و است و دانشمندانی از جمله شیخ بهایی و جابر بن حیان نیز تالیفاتی را در زمینه نجوم داشته اند.

وی با اشاره به اینکه اسطرلاب که به عنوان وسیله ای برای رصد ستارگان مورد استفاده قرار می گرفت نیز از اختراعات دانشمندان ایرانی بود، عنوان کرد: به علاوه بناهایی ماندد برج رادکان و رصدخانه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد فیزیک دانشگاه فردوسی: باید در مورد جایگاه کشورمان در تاریخ علم تحقیق کنیم

استاد فیزیک دانشگاه فردوسی: باید در مورد جایگاه کشورمان در تاریخ علم تحقیق کنیم