مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:502023-08-06بين الملل

ماه ها پس از زلزله ترکیه؛ بیماری در کمین مردم است


6 ماه از زلزله فاجعه بار ترکیه با 50 هزار قربانی می گذرد و همچنان مردم زلزله زده «ختای» مجبورند زیر آفتاب سوزان برای دریافت آب صف ببندند و منتظر هجوم انواع بیماری هایی باشند که به دلیل کمبود آب برایشان کمین گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در تکه زمین غبارآلودی در حومه انطاکیه جنوب ترکیه، صدها نفر از آن هایی که از زمین لرزه ماه فوریه جان به دربردند، هم اکنون برای گرفتن آب زیر آفتاب سوزان صف بسته اند.

شبکه الجزیره با این مقدمه در گزارشی ادامه داد، در سراسر این منطقه فاجعه دیده، آب به یک کالای گرانبها تبدیل شده است زیرا مسئولان در جدال هستند تا لوله های ترکیده و دیگر خساراتی که به زیرساخت آب وارد شده را رفع کنند.

در انطاکیه، مرکز استان ختای ، مشکل دسترسی به یکی از نیازهای اولیه زندگی، به دلیل موج گرمای مدیترانه ای که دمای هوا را به بالای 40 درجه سلسیوس (104 درجه فارنهایت) افزایش داده، تشدید شده است.

بر اساس این گزارش، برای آن دسته از افرادی که در چادر و کانتینرهایی به سر می بردند که در پی زمین لرزه 6 ماه قبل به آن ها بعنوان اقامتگاه موقت داده شد، گرما با ابرهایی از گردوغبارهایی که در پی عملیات تخریب در سراسر شهر پخش شده، ترکیب شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماه ها پس از زلزله ترکیه؛ بیماری در کمین مردم است

ماه ها پس از زلزله ترکیه؛ بیماری در کمین مردم است