مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 13:152023-08-19بين الملل

بورل: روسیه کوتوله اقتصادی و چین بازیگر واقعی است


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه مطرح اسپانیایی به تندی علیه روسیه و رییس جمهور این کشور موضع گرفت و چین را «یک بازیگر واقعی» در عرصه ژئوپلتیک خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه اسبق اسپانیا در مصاحبه با روزنامه الپاییس به تندی علیه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اظهارنظر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با این روزنامه اسپانیایی درباره موضوعات مختلف از تسلط شورای نظامی نیجر بر این کشور، جنگ اوکراین و جایگاه چین در معادلات بین المللی سخن گفته است.

بورل 76 ساله در این مصاحبه با اشاره به جنگ اوکراین بشدت علیه رییس جمهور روسیه موضع گرفت و مدعی شد که ولادیمیر پوتین برای بقای خود در حال قربانی کردن ارتش و مردم روسیه است .

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با لحنی انتقادی درباره کمک های این اتحادیه به اوکراین ادعا کرد که این کمک ها بیش از اندازه، به تدریج و کم کم انجام شده است.

وزیر خارجه اسبق اسپانیا در این مصاحبه، روسیه را کوتوله اقتصادی خواند و مدعی شد که این کشور شبیه به پمپ بنزینی است که صاحب آن دارای سلاح اتمی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل: روسیه کوتوله اقتصادی و چین بازیگر واقعی است

بورل: روسیه کوتوله اقتصادی و چین بازیگر واقعی است