مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 17:502023-07-23سياسي

ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن رفع شد


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی و کنترل بازار اجاره بهای املاک مسکونی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه که با حضور غلامرضا ملابیگی عضو حقوقدان شورای نگهبان، کارشناسان مرکز پژوهش ها و مسئولان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی مورد بررسی قرار گرفت و ابهامات آن رفع و اصلاح شد.

وی بیان کرد: بخشی از ایرادات وارده به طرح مذکور به دلیل نوآوری ها و طرح مسائل جدید برای کنترل بازار اجاره بها بود که از جمله آنها می توان به ایجاد سکوهای اطلاعاتی و ضمانت های اجرایی برای ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابهامات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی املاک مسکونی، تصریح کرد: به عنوان مثال شورای نگهبان واگذاری اختیار تعیین قیمت و تعرفه را به نهادهای دولتی بدون ذکر ضابطه و معیار که منجر به اختیار تام آن نهاد در تعیین قیمت و تعرفه و عدم امکان نظارت بر آن ها می شود، مغایر اصل 85 قانون اساسی تشخیص داده بود که با تعیین ضابطه توسط کمیسیون عمران مجل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن رفع شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن رفع شد