مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 23:202023-07-25سياسي

130 هزار هکتار از اراضی سرخس درگیر پدیده گرد و غبار است


دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور گفت: 130 هزار هکتار از 200 هزار هکتار اراضی شهرستان سرخس درگیر پدیده گرد و غبار است.

- ایسنا/خراسان رضوی دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور گفت: 130 هزار هکتار از 200 هزار هکتار اراضی شهرستان سرخس درگیر پدیده گرد و غبار است.

علی محمد طهماسبی بیرگانی سه شنبه سوم مردادماه در کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در فرمانداری سرخس خاطرنشان کرد: هرچند اراضی سرخس مراتع و زمین های کشاورزی بودند اما با بهره برداری بی رویه در مراتع این مشکلات به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه حل مسئله ریزگردها سخت اما قابل انجام است، عنوان کرد: مصوبات کارگروه ملی که با حضور دستگاه های مختلف در سطح کشور بوده باید عملی شود.

دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار کشور با تأکید بر اینکه مراتع تخریب شده سرخس باید احیا شوند، افزود: در جاهایی که حرکت ریزگردها شدید است باید بادشکن های کوتاه و غیرزنده استفاده شود و علاوه بر آن کانال و تونل رسوب گیر استفاده شود.

وی از اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت گرد و غبار ویژه شهرستان سرخس در خراسان رضوی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار بر اساس تصمیمات اخذشده در کارگروه زیربنایی خراسان رضوی با هدف حل معضل گرد و غبار تأمین به صورت ویژه برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

130 هزار هکتار از اراضی سرخس درگیر پدیده گرد و غبار است

130 هزار هکتار از اراضی سرخس درگیر پدیده گرد و غبار است