مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-17سياسي

ناگفته های 68 ماه اسارت، از زبان یکی از کم سن و سال ترین آزاده ها


بیست و ششم مردادماه سال 69 که اولین گروه اسرای جنگ به میهن بازگشتند، سالی پر از تلاطم برای مردم ایران بود.

در گرماگرم تابستان بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین، - ایسنا/خراسان رضوی بیست و ششم مردادماه سال 69 که اولین گروه اسرای جنگ به میهن بازگشتند، سالی پر از تلاطم برای مردم ایران بود.

در گرماگرم تابستان بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین، شرف و خاک کشور دفاع کرده و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.

  حسن مرتضوی یکی از کم سن و سال ترین اسیران منطقه ترشیز در جنگ تحمیلی بود که در زمان اسارت 15 سال بیشتر نداشت و 68 ماه از عمر نوجوانی خود را در زندان های رژیم بعث سپری کرده است.

وی در خصوص چگونگی اسیر شدنش به ایسنا گفت: در سال های جنگ دانش ‏آموزان حضور پررنگی در جبهه داشتند و من هم مثل هم سن و سالانم علاقه زیادی برای رفتن به جبهه داشتم اما تنها مشکل ام سن کم بود.

مرتضوی افزود: برای رفتن به جبهه مثل بسیاری از هم رزمان، با دست کاری شناسنامه دوسال به سنم اضافه کردم، اما چون باز هم سنّم کم بود مرا از مزداوند برگرداندند، اما بعد از دو هفته در کاشمر پذیرفته شدم و آموزش های نظامی را سال 62 در امامزاده سیدمرتضی فرا گرفتم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های 68 ماه اسارت، از زبان یکی از کم سن و سال ترین آزاده ها

ناگفته های 68 ماه اسارت، از زبان یکی از کم سن و سال ترین آزاده ها