مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 17:452023-08-07سياسي

روستای کندلوس جزو 8 نامزد ملی گردشگری برای ثبت جهانی است


سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه از بین 44 روستای نامزد برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری، 8 روستای کشور انتخاب شدند، - ایسنا/مازندران سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه از بین 44 روستای نامزد برای ثبت جهانی روستای هدف گردشگری، 8 روستای کشور انتخاب شدند، گفت: روستای کندلوس کجور نیز به جمع 8 نامزد ملی معرفی شده برای ثبت جهانی قرار گرفته و فرایند آن در حال اجراست.

احمد توکلی در گفت وگویی با اشاره به وجود 2500 اثر میراثی در استان با عنوان اینکه برای ثبت ملی 90 اثر تاریخی استان پرونده تشکیل شده است، اظهار کرد: 770 آثار تاریخی مازندران تاکنون ثبت ملی شده و برای 90 اثر تاریخی دیگر برای ثبت ملی تشکیل پرونده شده است.

وی گفت: در حال حاضر 350 مجموعه بومگردی در مازندران فعالیت دارند و مجوز 82 مجموعه جدید صادر شده که در قیاس با پارسال 2 برابر شده است و 70 پرونده نیز در مرحله صدور مجوز قرار دارد.

توکلی تصریح کرد: یک میلیارد تومان به امامزاده سید ابوصالح (ع) روستای سید ابوصالح برای مرمت و حیاط سازی امامزاده اعتبار تخصیص پیدا خواهد کرد و بستر لازم برای واگذاری منطقه نمونه گردشگری امامزاده سید ابوصالح (ع) این روستا به بخش خصوصی فراهم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای کندلوس جزو 8 نامزد ملی گردشگری برای ثبت جهانی است

روستای کندلوس جزو 8 نامزد ملی گردشگری برای ثبت جهانی است