مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 16:212023-08-14فرهنگي

امحای بیش از 37 هزار سکه تاریخی تقلبی در گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از امحای بیش از 37 هزار سکه تاریخی تقلبی در استان خبر داد و گفت: پس از اخذ مجوزهای لازم 37 هزار و 619 قطعه سکه تقلبی و بدل معدوم شد.

- ولی جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: گیلان مهد تاریخ، فرهنگ و تمدن بوده و آثار ارزشمندی از گذشته تا به امروز از گذشتگان بجا مانده است.

وی از امحای بیش از 37 هزار سکه تاریخی تقلبی و بدل در گیلان خبر داد و افزود: پس از هماهنگی های لازم و انجام مراحل اداری اخذ مجوزهای لازم و طبق دستور العمل اشیا تقلبی و با حضور نمایندگان منتخب وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر اعضا طی مراسمی با حضور خبرنگاران تعداد 37619 قطعه سکه تقلبی و بدل معدوم شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ضرورت خارج شدن اشیا بدلی از چرخه ی بازگشت به داد و ستد و خرید و فروش احتمالی دوباره در بازار، اضافه کرد: اشیا بدلی توقیفی و به منظور سوداگری توسط برخی از افراد مورد معامله و خرید و فروش قرار گرفته که پس از اصالت سنجی و کارشناسی توسط کارشناسان متخصص در طی چند سال به منظور اشغال نکردن فضای موزه و همچنین اطمینان حاصل نمودن از عدم بازگشت به چرخه بازار معدوم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امحای بیش از 37 هزار سکه تاریخی تقلبی در گیلان

امحای بیش از 37 هزار سکه تاریخی تقلبی در گیلان