مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 16:352023-08-07سياسي

آغاز مستندنگاری و تهیه پرونده ثبتی نان های سنتی شهرستان طبس


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از مستندنگاری و تهیه پرونده ثبت یکی از نان های سنتی شهرستان طبس برای ثبت در فهرست میراث معنوی کشور خبر داد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس از مستندنگاری و تهیه پرونده ثبت یکی از نان های سنتی شهرستان طبس برای ثبت در فهرست میراث معنوی کشور خبر داد.

محمد عرب، امروز دوشنبه 16 مرداد به رسانه های گروهی گفت: شهرستان طبس با وسعت و تنوع فرهنگی زیاد، دارای زمینه های متعدد و متنوع در حوزه های مختلف فرهنگی، تاریخی و.

از جمله پخت نان های سنتی و شیرینی های محلی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس افزود: پرونده ثبت میراث معنوی نان سنتی تُنُک که بیشتر در روستای خسرو آباد طبس پخت می شود با کمک کارشناسان پژوهشی اداره کل تهیه و آماده ثبت است.

عرب ادامه داد: با گذشت زمان و ماشینی شدن کارها، هنوز هستند زنان روستایی که با دستان پرمهر خودشان برای خانواده نان داغ درست می کنند، انواع نان های محلی و خوش طعمی که زنان با الهام از استعداد، ذوق و هنر خانگی خود، آن ها را برای مصرف خانواده و یا به مناسبت های مختلف ازجمله نوروز، عروسی و عزا پخت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مستندنگاری و تهیه پرونده ثبتی نان های سنتی شهرستان طبس

آغاز مستندنگاری و تهیه پرونده ثبتی نان های سنتی شهرستان طبس