مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 17:152023-08-10بين الملل

حمایت آفریقای جنوبی از عضویت ایران در بریکس


وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در دیدار همتای ایرانی در پرتوریا ضمن تأکید بر اهمیت روابط ایران و کشورش، حمایت آفریقای جنوبی از عضویت ایران در بریکس را مورد اشاره قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به پرتوریا، حسین امیرعبداللهیان  امروز (پنجشنبه) 19 مردادماه ، در اولین دور از مذاکرات خود در پرتوریا با خانم نالدی پاندور، وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تأکید بر جایگاه مهم آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، توسعه همه جانبه همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور را برای تعمیق تعاملات بین قاره ای و بین المللی ضروری برشمرد.

وزیر خارجه ایران با تشریح دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله جنگ روسیه و اوکراین، اوضاع سودان، وضعیت یمن و فلسطین، ضمن ابراز خرسندی از نزدیگی دیدگاه های ایران  و آفریقای جنوبی در موضوعات مذکور، خواستار تعمیق همکاری ها و تبادل نظرات در موضوعات بین المللی شد.

امیرعبداللهیان، با اشاره به اتهامات برخی از کشورهای غربی در خصوص حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه، ضمن تکذیب این اتهامات، به عدم دریافت اسناد ادعایی طرف اوکراینی در نشست هیأت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت آفریقای جنوبی از عضویت ایران در بریکس

حمایت آفریقای جنوبی از عضویت ایران در بریکس