مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 13:052023-08-22فرهنگي

برپایی نمایشگاه «مسجد، زینت هنر و معماری» در کاخ موزه نیاوران


به مناسبت روز جهانی مساجد، مجموعه ای از آثار گنجینه های مجموعه نیاوران در نمایشگاهی با عنوان «مسجد، زینت هنر و معماری» در کاخ موزه اختصاصی نیاوران به نمایش گذاشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، تابلو حلقه درس اثر جعفر پتگر که با تکنیک رنگ روغن روی بوم خلق شده و نمایی از مسجد امام اصفهان در آن به تصویر کشیده شده، از جمله  آثاری است که در نمایشگاه مسجد زینت هنر و معماری، به نمایش درخواهد آمد .

تابلوهای گراور با موضوع گنبد سلطانیه، مجموعه ای از حجم ها با نماد مساجدی همچون مسجد آگرا ، مسجد جمعه بمبیی اهدایی ارامنه هندوستان به پهلوی دوم، مسجدالاقصی از جنس صدف و مسجد جامع حیدرآباد هندوستان از جمله آثاری هستند که از مخازن خارج شده و در معرض دید قرار گرفته اند.

جعبه های تزینی با نماد مسجد تاج محل ، عکسی با تصویر کعبه ، مجموعه عکس های مسجد پاشا مصر و مجموعه تصاویر مساجد ایران از قبیل مسجد کبود تبریز و مسجد امام اصفهان برگرفته از کتاب سفر به ایران پاسکال کوست دیگر آثار نمایشی هستند.

تصاویر برگرفته از کتاب جشن و نور در ایران با محتوای مساجد نقاشی شده توسط ایوبرایر و تابلو مسجد نایین اثر آلن بایاش که با تکنیک مداد و آبرنگ خلق شده دیگر آثار این نمایشگاه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه «مسجد، زینت هنر و معماری» در کاخ موزه نیاوران

برپایی نمایشگاه «مسجد، زینت هنر و معماری» در کاخ موزه نیاوران