مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 09:502023-08-05پزشكي

اصفهان مجری طرح ملی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی شد


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: استان اصفهان با توجه به توانمندی های موجود در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان مجری طرح ملی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاز جامعه علمی است.

وی با بیان اینکه پژوهش باید کاربردی باشد و باید از تولید علم به تولید فناوری و ثروت برسیم، تصریح کرد: هم اکنون رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 15 تولید علم جهان را داریم، در سال 2014، رتبه ما در حوزه فناوری در بین 122 کشور جهان در جایگاه 132 بود و در سال 2022 به رتبه 53 رسیدیم.

علم بدون ثروت آفرینی برای کشور اثر بخش نیست معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه ثروت آفرینی از علم یکی دیگر از اهدافی است که به دنبال عملیاتی کردن آن هستیم، گفت: علمی که منجر به ثروت نشود برای کشور بی فایده است و با ایجاد دانشگاه های نسل سه و چهار که دانشگاه های ثروت آفرین و اجتماعی هستند به ارتقای این شاخص کمک خواهد شد.

وی یکی دیگر از ابزار مرجعیت علمی را روابط بین الملل و دیپلماسی علمی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: همانطور که دیپلمات سیاسی باید بر اساس منافع کشور مذاکره کند، ما نیز باید دیپلمات علمی تربیت کنیم و افرادی که برای تحصیل و یا شرکت در کنفرانس و … به خارج از کشور می روند باید به عنوان دیپلمات های علمی باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان مجری طرح ملی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی شد

اصفهان مجری طرح ملی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی شد