مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 00:302023-08-09سياسي

پارلمان پاکستان به درخواست نخست وزیر منحل شد


رییس جمهور پاکستان با درخواست نخست وزیر برای انحلال پارلمان موافقت کرد تا انتخابات سراسری جدید طی سه ماه آینده در این کشور برگزار شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری پاکستان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که پارلمان این کشور، به توصیه شهباز شریف نخست وزیر این کشور و به دستور رییس جمهور، منحل شده است.

درخواست شریف از رییس جمهور پاکستان برای انحلال پارلمان، سه روز قبل از اتمام دوره پنج ساله این نهاد قانونگذاری - که در تاریخ دوازدهم آگوست به پایان می رسد - انجام شد تا زمینه را برای برگزاری انتخابات سراسری در این کشور، در بحبوحه بحران های سیاسی و اقتصادی فراهم کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، اکنون باید یک دولت موقت توسط شریف و یکی از رهبران اپوزیسیون در پارلمان پاکستان تشکیل شود تا زمانی که انتخابات سراسری جدید طی 90 روز آینده برگزار گردد.

نخست وزیر پاکستان پیشتر روز چهارشنبه طی سخنرانی در جمع قانونگذاران با بیان اینکه به رییس جمهور توصیه می کند تا پارلمان را منحل کند، گفت که از روز پنجشنبه گفتگوها را با رهبر اپوزیسیون آغاز می کند تا از میان نامزدهای پیشنهادی هر دو طرف برای معرفی به عنوان نخست وزیر موقت انتخاب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان پاکستان به درخواست نخست وزیر منحل شد

پارلمان پاکستان به درخواست نخست وزیر منحل شد