مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 23:002023-08-15پزشكي

هزینه 7 درصد درآمد ناخالص کشور برای سوانح ترافیکی


نماینده سازمان بهداشت جهانی با اشاره به شاخص 20 آمار سوانح ترافیکی ایران به ازای 100 هزار نفر گفت: هفت درصد درآمد ناخالص کشور برای سوانح ترافیکی هزینه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، حمید سوری مشاور علمی و بین الملل پلیس راهور و نماینده سازمان بهداشت جهانی شامگاه امروز در جلسه کمیته راهبردی طرح کاشان شهر نمونه ایمن ترافیکی در سالن شهید دکتر محمد زارع ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهارداشت: مرگ ومیر ناشی از سوانح ترافیکی را تا سال گذشته و قبل از اوج پاندمی کرونا به 17 هزار و شاخص آن را حدود 20 به ازای 100 هزار نفر جمعیت رساندیم درحالی که میانگین جهانی آن حدود 18 در صد هزار بود.

وی با اشاره به اینکه در بعضی کشورها رقم شاخص آمار ترافیک 2 در 100 هزار بود اظهار داشت: روند افزایشی 15 درصدی سوانح ترافیکی در سال 1401 نسبت به سال قبل آن نشان می دهد رویکردها و روش های مؤثر کارایی خود را از دست داده و نیازمند بازبینی و نگاه نو است.

مشاور علمی و بین الملل پلیس راهور تصریح کرد: در مقایسه مرگ ومیر ناشی از سوانح ترافیکی با کووید 19 که کشور را سه سال با 150 هزار مرگ ومیر درگیر کرد باید گفت در صدسال گذشته پس از آنفولانزای اسپانیایی، کرونا نخستین موردی بود که پاندمی آن با این وسعت مرگ ومیر را تجربه کردیم اما مرگ ومیر ناشی از سوانح ترافیکی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 7 درصد درآمد ناخالص کشور برای سوانح ترافیکی

هزینه 7 درصد درآمد ناخالص کشور برای سوانح ترافیکی