مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 11:352023-08-17پزشكي

آیا اسموتی میوه ها خواص مواد تشکیل دهنده آن را دارد؟


آیا نوشیدن اسموتی بسیاری از میوه ها، سبزیجات، آجیل ها و دانه ها به اندازه خوردن آنها سالم و مغذی است؟ با کمال تعجب، حتی اگر کل غذایی که در مخلوط کن می ریزیم ممکن است مواد مغذی مشابه اسموتی مایع داشته باشد، - ایسنا/خراسان رضوی آیا نوشیدن اسموتی بسیاری از میوه ها، سبزیجات، آجیل ها و دانه ها به اندازه خوردن آنها سالم و مغذی است؟ با کمال تعجب، حتی اگر کل غذایی که در مخلوط کن می ریزیم ممکن است مواد مغذی مشابه اسموتی مایع داشته باشد، نحوه جذب این مواد مغذی می تواند تحت تأثیر شکل و ساختار آنها باشد.

به نقل از مدیکال اکسپرس، تحقیقی که در سال 2019 انجام شد، چگونگی هضم سه شکل مختلف غذا (جامد، نیمه جامد و مایع) را که از نظر محتوای مغذی یکسان بودند، توصیف کرد سپس این تحقیق نحوه تأثیر انواع مختلف غذا بر اشتها و آزمایش های خون خاص در افراد انسانی را مورد اندازه گیری قرار داد.

جالب اینجاست که دانشمندان دریافتند که غذای مایع باعث افزایش بیشتر تری گلیسیرید (نوعی چربی در خون) نسبت به غذای جامد می شود همچنین غذای مایع نیز باعث سیری و رضایت کمتری نسبت به غذای جامد شد.

مطالعات دیگر نیز به نتایج مشابهی دست یافتند؛ برای مثال ثابت شده است که روغن بادام زمینی (کره بادام زمینی) باعث افزایش بیشتر چربی خون (تری گلیسیرید) نسبت به آجیل کامل آن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا اسموتی میوه ها خواص مواد تشکیل دهنده آن را دارد؟

آیا اسموتی میوه ها خواص مواد تشکیل دهنده آن را دارد؟