مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 14:102023-08-21سياسي

معرفی فرهنگ بومی مازندران راهکار مقابله با آسیب ها است


معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه برجسنگی استان در اطلس تحول فرهنگی جلوه گر می شود، گفت: معرفی فرهنگ بومی استان راهکار مواجهه با آسیب های فرهنگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله سلگی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تحول فرهنگی استان با اشاره به ماهیت فرهنگ بومی این استان ترویج و تقویت آن را اصول راهبردی برابر خرده فرهنگ های وارداتی دانست.

وی با بیان اینکه فرهنگ بومی و آیینی مازندران برآمده از اعتقادات دینی علویان است، با اشاره به آسیب پذیری فرهنگ محلی مازندران برابر هجوم فرهنگ های وارداتی افزود: سنت های محلی و بومی مازندران طی دهه های گذشته آسیب جدی دیده است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از انفعال فرهنگی در دولت قبل اظهار کرد: به علت بی توجهی به ساختارها و قابلیت های فرهنگی مازندران در گذشته آسیب جدی به پیکره این استان وارد آمده است.

سلگی قابلیت های ممتاز فرهنگ متأثر از بینش دینی مردم علویان را نقطه قوت فرهنگی دانست وافزود: معرفی و تبلیغ فرهنگ بومی مازندران راهکار عمده در مواجهه با آسیب های فرهنگی این سامان است.

وی با اشاره به مراحل در حال انجام تدوین اطلس فرهنگی مازندران خاطر نشان کرد: این اطلس با تکیه بر ذخایر عظیم فرهنگی و سرمایه های معنوی متأثر از فرهنگ عاشورایی مردم مازندران جلوه ای از برجستگی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی فرهنگ بومی مازندران راهکار مقابله با آسیب ها است

معرفی فرهنگ بومی مازندران راهکار مقابله با آسیب ها است