موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - قهرماني پرسپوليس - سازمان برنامه و بودجه - انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - دوره استعماري - پيشگيري از خيانت - روز ملي روستا - گلستان شهداي اصفهان - لوازم جانبي تلفن همراه - كارت منزلت سالمندان - نمايش مذهبي - تنگ فارياب - جاده امامزاده داوود - سرمربي ملوان - معاون عمليات آتش نشاني مشهد - كار دانشجويي - پيمان شانگهاي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-19اقتصادي

شانه خالی کردن برخی مشاغل از مالیات/ «فقط پول نقد»!


سالانه بیش از 302 هزار اظهارنامه مالیاتی در مازندران ارائه می شود و به رغم تلاش های صورت گرفته همچنان برخی صنوف و مشاغل از پرداحت مالیات شانه خالی می کنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: امسال بیش از 10 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در مازندران مصوب شد و 302 هزار اظهارنامه مالیاتی ارائه شده است با این حال همچنان برخی از مشاغل اعتقادی به پرداخت مالیات ندارند.

12 درصد از مالیات مصوب این استان از بخش صنوف و مشاغل کسب می شود و نبود آگاهی و آموزش و عدم فرهنگ سازی از جمله چالش ها فراروی به شمار می رود.

از سوی دیگر به دلیل شفاف نبودن هزینه کردهای مالیات ها، برخی از افراد حقیقی و مشاغل زیربار پرداخت آن نمی روند و به اصطلاح فرار مالیاتی دارند.

خانم ابراهیمی از جمله مودیان جامانده خود اظهاری در صنف آرایشگری است که با احضاریه به امور مالیاتی در بابل مراجعه کرده است، وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نبود آگاهی لازم در مورد مالیات اظهار کرد: متأسفانه عدم آگاهی و نبود بسترهای حمایتی برای استفاده درست از کارت خوان در سال های گذشته باعث شد تا رقم مالیاتی سال گذشته واحد صنفی من بالا رود.

ضعف فرهنگ مالیاتی وی رکود بازار را از دیگر عوامل بر پرداخت مالیات دانست و عنوان کرد: ضعف فرهنگ مالیاتی یکی از مولفه هایی است که موجب عدم التزام افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانه خالی کردن برخی مشاغل از مالیات/ «فقط پول نقد»!

شانه خالی کردن برخی مشاغل از مالیات/ «فقط پول نقد»!