مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:452023-08-01اقتصادي

توسعه معدنی نباید به ذخیره گاه های طبیعی خراسان جنوبی لطمه بزند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: منابع طبیعی در راه توسعه استان کمک های بسیاری کرده، اما توسعه معدنی نباید به ذخیره گاه های طبیعی استان لطمه بزند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: منابع طبیعی در راه توسعه استان کمک های بسیاری کرده، اما توسعه معدنی نباید به ذخیره گاه های طبیعی استان لطمه بزند.

علیرضا نصرآبادی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل خشکسالی های مکرر و آفات و بیماری های جنگلی نظیر هجوم تشی، بخش وسیعی از اراضی و ذخیره گاه های جنگلی استان به ویژه گونه بنه با قدمت بیش از 500 سال و بادامک که از مجموع 10 ذخیره گاه استان یک مورد خشک شده و چهار مورد آسیب شدید دیده تقریباً در همه رویشگاه ها درختان به صورت پراکنده بالغ بر 30 درصد آسیب دیده است.

وی افزود: تهیه نقشه و تعیین محدوده سامان های عرفی، تهیه طرح های جنگل داری چند منظوره، غنی سازی جنگلی، توسعه جنگل و نگهداری مناطق احیا شده و قرق شده از جمله اقداماتی است که برای حفاظت و افزایش سطح جنگل های استان انجام شده است.

نصرآبادی تصریح کرد: امسال برای طرح تولید نهال از محل اعتبارات استانی 4 هزار میلیون ریال و برای مراقبت و نگهداری جنگل کاری های سنواتی از محل اعتبارات ملی و استانی 6 هزار و 193 میلیون ریال پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه معدنی نباید به ذخیره گاه های طبیعی خراسان جنوبی لطمه بزند

توسعه معدنی نباید به ذخیره گاه های طبیعی خراسان جنوبی لطمه بزند