مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 20:352023-07-26بين الملل

واکنش کاخ سفید، فرانسه و سازمان ملل به تلاش برای کودتا درنیجر


کاخ سفید، فرانسه و سازمان ملل تلاش برای کودتا در کشور نیجر را محکوم کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الجزیره، وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه در واکنش به وقوع کودتا در کشور نیجر در بیانیه ای ضمن محکوم کردن شدید تلاش گارد ریاست جمهوری این کشور برای انجام کودتا، از کودتاگران خواست فورا عقب نشینی کرده و رییس جمهور این کشور را نیز آزاد کنند.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه فرانسه در این خصوص آمده است: هرگونه تلاش برای به دست گرفتن قدرت با توسل به زور در نیجر را به شدت محکوم می کنیم و اوضاع را با دقت دنبال خواهیم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالجزیره، دبیرکل سازمان ملل نیز در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد: ما به دست گرفتن قدرت در نیجر با استفاده از زور را محکوم می کنیم و از همه طرف ها می خواهیم تا خویشتنداری اختیار کنند.

بر اساس اعلام این رسانه، کاخ سفید هم با صدور بیانیه ای در همین خصوص اعلام کرد: واشنگتن در مورد تحولات نیجر بسیار نگران است! تضعیف عملکرد دولت منتخب نیجر به رهبری رییس جمهور بازوم را محکوم می کنیم.

ما خواستار آزادی فوری رییس جمهور نیجر و پایان دادن به استفاده از خشونت هستیم.

اتحادیه آفریقا هم امروز ضمن محکوم کردن شدید تلاش گارد ریاست جمهوری نیجر برای انجام کودتا در این کشور، از کودتاگران خواست فورا عقب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش کاخ سفید، فرانسه و سازمان ملل به تلاش برای کودتا درنیجر

واکنش کاخ سفید، فرانسه و سازمان ملل به تلاش برای کودتا درنیجر