مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 21:102023-08-14پزشكي

تصمیمی شوکه کننده از وزارت بهداشت: آیا غربالگری جنین غیرممکن شد؟


طباطبایی فر عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک پزشکی ایران و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر توقف صدور مجوز تولید و واردات کیت های غربالگری سه ماهه اول بارداری را عجیب و شوک آور توصیف کرد.

- جی پلاس؛ وزارت بهداشت در تصمیم گیری برای توقف غربالگری جنین هیچ مشورتی با انجمن ژنتیک پزشکی ایران نداشته و این انجمن به زودی در نامه ای رسمی به این تصمیم اعتراض خواهد کرد و خواستار ارزیابی مجدد آن خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن ژنتیک پزشکی ایران و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم وزارت بهداشت مبنی بر توقف صدور مجوز تولید و واردات کیت های غربالگری سه ماهه اول بارداری را عجیب و شوک آور توصیف کرد و گفت: این تصمیم غیر کارشناسی منجر به محدودیت بیشتر جامعه برای انجام غربالگری جنین می شود که در نتیجه خطر تولد نوزادان مبتلا به ناهنجاری ها و بیماری های ژنتیکی افزایش خواهد یافت.

محمدامین طباطبایی فر افزود: طی دهه های گذشته براساس نیاز جامعه، غربالگری جنین به ویژه برای سندرم داون انجام می شد اما براساس ماده 53 قانون جوانی جمعیت غربالگری محدود شد و طبق این ماده، غربالگری تنها با درخواست والدین یا پزشک متخصص قابل انجام بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمی شوکه کننده از وزارت بهداشت: آیا غربالگری جنین غیرممکن شد؟

تصمیمی شوکه کننده از وزارت بهداشت: آیا غربالگری جنین غیرممکن شد؟