مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 21:202023-08-12فناوري

کشف رازی که مریخ هر ساله در دل خود دارد


تجزیه و تحلیل اخیر داده های جمع آوری شده، شگفتی هایی را در مورد مریخ نشان داده است، از جمله یک راز عجیب که هیچ کس دلیل آن را نمی داند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، مأموریت های متعدد دائماً در مورد سایر سیارات منظومه شمسی، به ویژه مریخ، اطلاعات بیشتری کسب می کنند.

تجزیه و تحلیل اخیر داده های جمع آوری شده ماموریت اینسایت که به طور رسمی در دسامبر 2022 به پایان رسید شگفتی هایی را در مورد مریخ نشان داده است، از جمله این واقعیت که این سیاره هر سال سریع تر می چرخد.

محققان از ابزاری در اینسایت به نام RISE استفاده کردند که امواج رادیویی ارسال شده توسط شبکه فضایی عمیق ناسا را ​​منعکس می کند.

محققان با اندازه گیری چگونگی تغییر فرکانس این سیگنال بازتابی با مقادیر بسیار ناچیز، می توانند سرعت چرخش سیاره را به دقت اندازه گیری کنند.

سباستین لوماستر از رصدخانه سلطنتی بلژیک، در بیانیه ای گفت: آنچه ما به دنبال آن هستیم، تغییراتی است که در طول یک سال مریخی فقط چند 10سانتی متر است.

آنها دریافتند که این سیاره هر سال کمی سریعتر می چرخد، که مربوط به کاهش طول 1 روز مریخی به میزان کسری از میلی ثانیه در سال است.

 لوماستر افزود اندازه گیری های بسیار دقیقی لازم بود تا بتوانیم این تفاوت کوچک را که در یک دوره 900 روزه مری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف رازی که مریخ هر ساله در دل خود دارد

کشف رازی که مریخ هر ساله در دل خود دارد