مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 16:302023-08-12اقتصادي

ایران اقلیم تاب آور محسوب نمی شود


رییس کرسی یونسکو در علوم زمین با بیان اینکه ما در شرایطی هستیم که در اقلیم تاب آور محسوب نمی شویم، گفت: از این رو کرسی یونسکو تلاش دارد در گام اول فاز توسعه را اجرا کند و در گام دوم توسعه پایدار را پیشنهاد دهد.

- رییس کرسی یونسکو در علوم زمین با بیان اینکه ما در شرایطی هستیم که در اقلیم تاب آور محسوب نمی شویم، گفت: از این رو کرسی یونسکو تلاش دارد در گام اول فاز توسعه را اجرا کند و در گام دوم توسعه پایدار را پیشنهاد دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید نظری امروز در سمینار روز ملی دریای کاسپین (خزر) که توسط پژوهشکده علوم زمین سازمان زمین شناسی ایران برگزار شد، گفت: مباحثی که امروز در این جلسه مطرح شد، گواه این است که ما برای ادامه زندگی بر روی کره زمین نیاز به رویکرد و تفکر دیگری داریم، چون با این رویکرد، راه به جایی نخواهیم برد.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که سازمان یونسکو در ابتدا وارد فاز توسعه پایدار شد و بعد به مرحله تاب آوری رسید؛ چون ما نیاز به تاب آوری داریم.

نظری خاطر نشان کرد: واقعیت این است که ما در مسائل زیست محیطی و زمین شناسی با توجه به تغییر اقلیم، در شرایطی هستیم که ما جزو اقلیم تاب آور محسوب نمی شویم .

در این زمینه فاکتورهایی برای محاسبه ریسک وجود دارد که یکی از آنها گرمایش جهانی است که یک تهدید جدی به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران اقلیم تاب آور محسوب نمی شود

ایران اقلیم تاب آور محسوب نمی شود