مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 11:202023-08-06سياسي

امیرعبداللهیان در اسلام آباد و کراچی و تحکیم روابط دو همسایه


رییس دستگاه دیپلماسی در نخستین سفر دوجانبه اش به پاکستان و در راستای سیاست «اول همسایگان» دولت سیزدهم با حضور در اسلام آباد و کراچی راه های تحکیم روابط دیرینه دو کشور مسلمان و همسایه را مورد بررسی قرار داد و در این سفر سند برنامه راهبردی همکاری های تجاری 5 ساله امضا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، پس از آنکه یک رسانه پاکستانی از سفر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان خبر داد و ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز تأیید کرد که برنامه ریزی ها برای انجام این سفر در حال انجام است، چهارشنبه شب 11 مرداد ماه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت بلاول بوتو زرداری همتای پاکستانی وارد اسلام آباد شد.

نخستین سفر دوجانبه رییس دستگاه دیپلماسی به کشور همسایه جنوب شرقی.

قبل از او هم تیم های اقتصادی به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برای انجام مذاکرات با همتایان خود در اسلام آباد حضور داشتند.

  آنگونه که امیرعبداللهیان در بدو ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران اعلام کرد در این سفر درباره موضوعات سیاسی، اقتصادی، مرزی و گردشگری گفت وگو خواهد شد و با توجه به مشترکات فراوان بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان در اسلام آباد و کراچی و تحکیم روابط دو همسایه

امیرعبداللهیان در اسلام آباد و کراچی و تحکیم روابط دو همسایه