مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 00:102023-07-24سياسي

میراث های ناملموس سوگواری که ثبت ملی شده اند


«سنج و دمام زنی در بوشهر»، «مراسم تاسوعـا و عاشورای حسینی در بم»، عزاداری ایل شاهسون در ماه محرم، عزاداری شهادت حضرت مسلم(ع) در اردبیل، - گروه گردشگری خبرگزاری فارس: ایام محرم و روز عاشورا در کنار اهمیت و نقش مذهبی که در جامعه ایران دارند، بخش زیادی از فرهنگ ایرانی در عزاداری و سوگواری را نیز به نمایش می گذارند.

درحالی که اصل ایام محرم و صفر عزاداری و نگهداشتن حرمت شهادت امام حسین(ع) و یارانش است، در شهرهای مختلف ایران این عزاداری به سبک های مختلفی برگزار می شود و شیوه سوگواری با سوگ محرم ترکیب شده است.

به این ترتیب تنوع عزاداری ها بر اساس فرهنگ و زیست هر منطقه به نمادی برای آن شهر و برای عرض ارادت به امام حسین(ع) و پاسداشت مکتب عاشورا مبدل شده است.

در همین راستا بسیاری از این آیین ها به عنوان آیین های ارزشمند نیاز به نگهداری و انتقال به نسل آینده دارند،پ و از همین رو به عنوان میراث ناملموس ثبت ملی شده اند.

در این گزارش با این آیین های عزاداری آشنا خواهید شد.

سقای سیاه پوش با مشک و جام  سابقه آیین سقایی حدود یک قرن است و برخی 50 آداب برای کسی که سقایی را انجام می دهد ذکر می کنند.

 اما بسیاری از این آداب مثل همراه داشت نطع( تکه چرم آویخته شده به پشت و پهلو که علامت سلسله سقایان بوده است)، کشکول( جریده علمی است که در مراسم عزاداری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث های ناملموس سوگواری که ثبت ملی شده اند

میراث های ناملموس سوگواری که ثبت ملی شده اند