مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 07:052023-08-05اقتصادي

یک ظرفیت بی بدیل با چند مانع بی دلیل


هرات در 20 تیرماه سال جاری مجددا مورد بهره برداری قرار گرفت، افزایش صادرات به افغانستان و تسهیل ترانزیت کالا از طریق این خط آهن از پرتکرارترین عبارت هایی بود که نسبت به این رویداد به کار رفته بود.

- ایسنا/خراسان رضوی پس از آنکه راه آهن خواف-هرات در 20 تیرماه سال جاری مجددا مورد بهره برداری قرار گرفت، افزایش صادرات به افغانستان و تسهیل ترانزیت کالا از طریق این خط آهن از پرتکرارترین عبارت هایی بود که نسبت به این رویداد به کار رفته بود.

با وجود اینکه اعلام شده این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابه جایی 6 میلیون تن کالا را دارد و حتی در صورت توسعه می تواند ایران را به چین متصل کند، وجود موانع و چالش هایی در صادرات ریلی، این ابراز امیدواری ها را با اما و اگرهای زیادی مواجه کرده است.

برای خراسان رضوی به عنوان استانی که 80 درصد صادرات ریلی کشور را به دوش می کشد، صورت مساله مشکلات در حوزه صادرات ریلی با پس زمینه دائمی کمبود واگن سال هاست که ثابت مانده و نه تنها مشکلی رفع نشده بلکه خلاء هایی که در حوزه اجرای قانون هم وجود داشته مدت هاست حرکت صادرکنندگان را در مسیر تجارت با کندی مواجه کرده است.

کلیدهایی هم که تاکنون در قفل های صادرات ریلی خراسان رضوی انداخته شده با محوریت همین واگن ها بوده است، از واگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک ظرفیت بی بدیل با چند مانع بی دلیل

یک ظرفیت بی بدیل با چند مانع بی دلیل