بازی می تواند به مثابه یک بسته ایدئولوژیکباشدعضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی وزارت علوم گفت: بازی صرفاً یک سازه مهندسی شده نیست، بلکه به مثابه یک بسته ایدئولوژیک هم می تواند باشد. - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست بازی پژوهی و قلمروهای آن با حضور عبدالله کریم زاده عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار شد. عبدالله کریم زاده در این نشست ضمن مرور سابقه و روندهای طی شده در بازی پژوهی گفت: اگر در گذشته بازی دیجیتال به عنوان یک اسباب بازی بی اثر و خنثی تلقی می شد، امروز دیگر چنین دیدگاهی وجود ندارد. چرا که بازی ها امروز جایگاه رسانه ای پیدا کرده اند. وی افزود: از گذشته دو سنت پژوهشی درباره بازی پژوهی وجود داشته است. سنت بازی شناسی که توسط مهندسان آغاز شد و در آن بیشتر به جنبه های فنی، جلوه های بصری و گرافیکی بازی توجه می کردند. از منظر این گروه بازی ها یک سازه فناورانه تلقی می شدند و از این منظر نگاه ها به این سازه بیشتر تکنوکراتیک بوده است. کریم زاده افزود: در نقطه مقابل این گروه روایت پژوهان قرار داشتند که معتقد بودند بازی صرفاً یک سازه مهندسی شده نیست، بلکه به مثابه یک بسته ایدئولوژیک هم می تواند باشد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |